Cvičenia na Vieme programovať

Nasledujúci diagram zobrazuje vhodnosť jednotlivých cvičení pre rôzne vekové skupiny:

Cvičenie pre jazyk Python

Python je v dnešnej dobe typickou voľbou pre úvodnú výuku programovania. V rámci Vieme programovať naň teda kladieme dôraz.

Programovanie v Pythone

  • Základné cvičenie spočívajúce v samostatnom písaní kódu.
  • Programovanie priamo v prehliadači s automatickou kontrolou riešení.
  • Úlohy orientované predovšetkým na prácu s textom a číslami.
  • Vhodné ako domáca úloha.
  • Ukážka

Python korytnačka

  • Podobné cvičenie ako základné programovanie v Pythone, tentokrát sa však používa kreslenie obrázkov korytnačou grafikou.
  • Vhodné ako domáca úloha.
  • Ukážka

Rozhodovačka, Výstup programu, Porozumenie programom

  • Cvičenie vhodné pre úvodné zoznámenie s novými programátorskými konceptmi.
  • Krátke fragmenty kódu, o ktorých je úlohou rozhodnúť, čo robia.
  • Ukážka

Grafické programovanie

Pre úplných programátorských začiatočníkov sa tradične používajú rôzne formy grafického programovania.

Šípkovaná

  • Veľmi obľúbená úloha. Použiteľná aj pre malé deti a pritom neurazí ani dospelého.
  • Ide skôr o logickú úlohu, ktorá slúži aj ako užitočná rozcvička a tréning algoritmického myslenia.
  • Ukážka

Korytnačia grafika a ProgMaľovanie

  • Atraktívne programátorské úlohy, kreslenie obrázkov pomocou blokov.
  • Veľká zbierka príkladov, precvičuje aj matematiku (uhly, vzdialenosti).
  • Vhodné ako domáca úloha.
  • Ukážka,Ukážka 2

Robotanik

  • Konštruovanie programov pre robota pomocou jednoduchých grafických blokov.
  • Zdanlivo jednoduchá úloha, pri ktorej je ale k dispozícii i dostatok veľmi ťažkých zadaní (napr. využitie rekurzie).
  • Vhodné na zabavenie nadaných študentov.
  • Ukážka

RoboAréna

  • Programátorský súboj, dá sa hrať proti počítaču i ako hra pre viacerých hráčov.
  • Vhodné na spestrenie výuky, využitie priamo vo výuke.
  • Ukážka