Pre rodičov
Nákup a aktivácia
Správa rodiny
Ako hodnotíme: štíty a hry
Voľba cvičení
Cvičenia na Vieme matiku
Rozhodovačka
- Vhodné ako „rozcvička“ či „rýchle pripomenutie“.
- Jasné a jednoduché ovládanie: výber z dvoch možností. Vhodné pre dotykové zariadenia, na klávesnici je možné použiť šípky.
- Veľmi široké pokrytie tém.
- Ľahšie ako iné cvičenia, pretože stačí vedieť odpoveď rozpoznať, nie je nutné ju vymyslieť.
- Ukážka 1, Ukážka 2
Počítanie a Slovné úlohy
- Vhodné ako domáca úloha.
- Písanie číselnej odpovede na klávesnici či dotykovej „kalkulačke“.
- Dôkladnejšie precvičovanie ako Rozhodovačka, odpoveď je nutné vypočítať, nedá sa tipovať.
- Ukážka 1, Ukážka 2
Pexeso
- Atraktívne, univerzálne použiteľné cvičenie.
- Párovanie kartičiek, ktoré k sebe patria. Nejde o klasické pamäťové pexeso, kartičky sa neskrývajú.
- Jednoduché ovládanie myšou i dotykom.
- Pri riešení sa odkrýva obrázok, čo je vďačné predovšetkým pre mladšie deti.
- Rovnako ako pri Rozhodovačke, aj tu stačí odpoveď „rozpoznať“. Toto cvičenie ale obsahuje viac možností, takže je viac kognitívne náročné a nedá sa v ňom tak jednoducho hádať.
- Použité príklady sú často nejakým spôsobom podobné (napr. „3+(4-2)“, „3-(4-2)“, „3-(4+2)“), čo vedie k užitočným porovnaniam a uvedomeniu si kontrastu.
- Ukážka 1, Ukážka 2
Presúvanie
- Atraktívne, univerzálne použiteľné cvičenie.
- Jednoduché ovládanie pomocou presúvania kartičiek na správne miesta na obrázku.
- Umožňuje často netradičné precvičenie klasických tém.
- Zadania v sebe občas obsahujú prvok „logické úlohy“ – je potrebné umiestniť všetky kartičky tak, aby riešenie ako celok dávalo zmysel.
- Ukážka 1, Ukážka 2
Krok za krokom
- Riešené príklady s otázkami na čiastkové kroky (odpoveď výberom z dvoch možností, podobne ako pri Rozhodovačke).
- Určené predovšetkým pre úvodné zoznámenie s témou, žiaci tu majú možnosť si prejsť ukážkovo riešené príklady.
- Priebežné otázky sú relatívne jednoduché, úloha však vyžaduje sústredenie – žiak musí priebeh riešenia sledovať. Úloha je vhodná predovšetkým pre riešenie „v pokoji“.
- Ukážka
Logické úlohy
- Sokoban, Guľôčka, Rušná hodinka, Farebné Sudoku, Rozdelovačka, Číselná skákačka
- Viac či menej známe logické úlohy so širokým spektrom zadaní od veľmi ľahkých až po veľmi zložité.
- Ideálne na spestrenie výuky – úlohy sú zábavné, vďaka silnému dôrazu na logické myslenie sú však súčasne relevantné k výuke.
- Je možné tiež využiť ako bonusový oriešok pre schopných žiakov, v ponuke je dostatok ťažkých zadaní, ktoré zavaria hlavu i expertovi...
Hry na rýchlosť (Strieľačka, Roboti, Tetris, Príšerky)
- Slúži predovšetkým na spestrenie výuky.
- Tieto cvičenia používajú rovnaký typ otázok ako Rozhodovačka (výber z možností), je v nich však dôležitá rýchlosť odpovede.
- Dôraz na rýchlosť má však aj pedagogický význam – vedie k zautomatizovaniu a plynulejšiemu použitiu znalostí.
Hry pre viacerých hráčov (Preteky, Územíčka, Tímovka, Tipovačka)
- Slúžia predovšetkým na spestrenie výuky.
- Opäť rovnaký typ otázok ako Rozhodovačka (výber z možností) s dôrazom na rýchlosť odpovede.
- Hrá viac hráčov proti sebe a vidia vzájomné porovnanie.